نگرانی شماری از باشنده ها ولسوالی شیندند هرات از مسدود بودن ادارات دولتی در این ولسوالی.

نگرانی شماری از باشنده ها ولسوالی شیندند هرات از مسدود بودن ادارات دولتی در این ولسوالی.

.........................

شماری از باشنده گان ولسوالی شنیدند هرات به ابراز نگرانی میگویند که نهاد های دولتی در این ولسوالی بسته و یا مسولین ان به اسرع وقت به ادارات شان حضور ندارند.

که نیامدن مسولان ادارات دولتی به دفاتر شان باعث دچار مشکل برای مردم این ولسوالی شدند.

محمد اکرم باشنده منطقه زیر کوه شیندند هرات میگوید: مدت یک هفته میشود که برای گرفتن تذکره مثنی به اداره ثبت احوال نفوس مراجعه میکند اما نبود مامورین در این اداره باعث شده که تا حال نتواند برای خود تذکره مثنی بگیرد.

(شما باور کنید به این اداره فقط یک دو نفر مامور است آنها هم ساعت ده میاید و ساعت یک پس میرود.دیگر دلیلی ندارد فقط میگویند که نا امنی است برادر نا امنی است پس ما چه  گناه کاردیم که در این ولسوالی زندگی میکنیم.ما از دولت میخواهیم که کسانی را در این ولسوالی بکار بگمارد که در همین ولسوالی زنده گی میکنند. نه که از جای دیگری مامورین را جذب کنند)

همچنان مشکلات باشنده گان ولسوالی شیندند هرات تنها از اداره ثبت احوال نفوس نیست بلکی در بخش معارف نیز مشکلات شان بیشتر از این است.

نثار احمد که یکی از معلمین در ولسوالی شیندند هرات هستند میگوید: مدیر معارف هیچ وقت در ولسوالی حضور ندارد.

از این رو بسیاری از مشکلات که امروز در ولسوالی شیندند معلمین ذکور و اناث با آن مواجع هستند این است که به مشکلات اندک معلمین و شاگردان رسیده گی نمی شوند.بار ها ما با نماینده های خود این موضوع را در میان گذاشتیم ولی تا هنوز در این بخش کدام مشکل ما رفع نشده بلکی اضافتر شده است.

(مدیر معارف ما فقط معاشات که احواله میشود میاید در غیر آن صورت ما کسی را بنام مدیر معارف نداریم.ما میز و چوکی برای مکاتب نیازداریم مکاتب ما تعمیر ندارد این مشکلات ما را کی در مرکز هرات با مسولان معارف شریک بسازد.نماینده معارف که مدیر معارف ولسوالی است فقط نمایشی است و بس هیچ کاری را برای مردم ما انجام ندادند)

ازسوی هم مسولان در ولایت هرات میگویند که تشکیل ولسوالی شیندند هرات تکمیل است بنا کدام مشکل خاصی در ولسوالی یاد شده وجود ندارد.

این مسولان میگویند: که شکایات از ولسوالی برای آنها نیز رسیده اند که مامورین سروقت به کار شان حاضر نمی شوند.و آنها در پی حل این مشکل است.

محمد نعیم بهیر معاون مالی و اداری مقام ولایت هرات در مصاحبه اختیصاصی با "کابل پوست" گفت ما در سدد حل مشکلات مردم در سطح ولایت هرات و ولسوالی ها بودیم و تا حدی این مشکلات نیز حل شده است.

 لیکین در ولسوالی شیندند هنوز ما شاهد بعضی از بی نظمی ها هستیم و تا حال چندین بار به مسولان ولسوالی یاد شده نیز صحبت های همه جانبه ی داشتیم تا از وظیفه ای خویش به بهانه های مختلف سرکشی نکنند.

آقای بهیر میگوید: اگر کسانی را اداری محلی هرات شناسایی کنند که آنها غفلت در وظیفه میکنند بدون کدام دلیل از وظیفه شان اخراج خواهد شد.

(ما چندین بار با مسولان ادارات دولتی در ولسوالی شیندند صحبت کردیم حتا هشدار دادیم به بعضی شان تا  در وظیفه شان غفلت ننمایند.نسبت به پیش حال مشکلات کمتر شده اند بسیار کم برای ما شکایات  از ناراض بودن مامورین دولتی میرسد.

بلی  مدیر معارف خودش در ولایت هرات زندگی میکند و شکایات که اینجا درج شده اند نیز بیشتر در باره مدیر معارف است و صحبت های که ما با جناب ایشان داشتیم  او از نا امنی شکایت داشت و ما برای شان توصیه نمودیم که اگر نمی تواند در ولسوالی وظیفه اجرا کند استعفا بدهد. چون مشکلات مردم را ما نمی توانیم قربانی یک فرد کنیم)

ازسوی هم شماری از فعالان جامعه مدنی در ولایت هرات نیز از وضعیت مردم در ولسوالی شیندند شکایت دارند و میگویند: که این کار ماموران دولتی و ملکی خصوصا در بخش معارف جفا بزرگی  برای نو نهالان معارف  در این ولسوالی اند.

سید اشرف سادات مسول مجمع جامعه مدنی در حوزه غرب کشور میگوید: مشکلات مردم در ولسوالی های ولایت هرات زیاد اند دولت باید راه حل  را برای رفع این مشکلات روی دست بگیرد.

(جامعه مدنی خواهان حل مشکلات مردم در ولسوالی ها هستند بلخصوص ولسوالی شیندند که بسیار مردم در این ولسوالی یکی خو از جنگ خسته شدند و دیگر این که از طرف دولت مرکزی برای این ولسوالی چندان توجه تا حال نشده اند)

قابل یاد آوریست که ولسوالی شیندند هرات یکی از ولسوالی های بزرگ این ولایت بشمار میروند که بیش از هشت صد هزار تن نفوس دارند.

از سوی هم مردم خواهان ولایت شدن این ولسوالی هستند تا دولت مرکزی از این طریق بتواند به مشکلات باشنده های این ولسوالی رسیده گی نمایند.

این در حالیست که چندی پیش رییس جمهور محمد اشرف غنی در سفر به ولایت هرات گفته بود که در تشکیل این ولسوالی سه ولسوالی دیگر اضافه خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.